Buro Blom

Kinderen

(Hoog)begaafde kinderen voelen en denken intens. Ze kunnen snel het gevoel hebben dat ze “anders” zijn, wat doorwerkt in zelfbeeld, vriendschappen en uitdagingen.

Bij Buro Blom ontdekken we samen:

  • Waar krijgt je kind energie van en waar loopt het op leeg?
  • Wat zijn talenten en kwaliteiten?
  • Hoe kan je kind leeruitdagingen aangaan en faalangst verminderen?
    Ik sluit aan bij de belevingswereld van jullie kind met creatieve werkvormen, spel en opdrachten. Desgewenst worden ouders en school actief betrokken, zodat het kind in alle omgevingen kan groeien.
Hoogbegaafdheid Buro-Blom

Aanbod

Bij Buro Blom kun je kiezen voor individuele (1-op-1) begeleiding of deelname aan een peergroep met andere (hoog)begaafde kinderen.

  • In de 1-op-1 begeleiding is er volop ruimte voor persoonlijke aandacht en het werken aan specifieke doelen die passen bij jouw kind en gezin.

  • In de peergroepen ontmoet je kind leeftijdsgenoten die op een vergelijkbare manier denken en voelen. Samen ontdekken ze herkenning, leren ze omgaan met uitdagingen en ervaren ze dat ze niet alleen zijn.

Beide vormen van begeleiding sluiten naadloos op elkaar aan en kunnen elkaar versterken. Zo ontstaat een traject dat écht past bij de behoefte van jouw kind en bij jullie als ouders.

1 op 1 begeleiding

In de 1-op-1 begeleiding krijgt je kind persoonlijke aandacht en begeleiding op maat. We werken o.a. aan veerkracht, omgaan met intense gevoelens, mindset en leren leren, zodat je kind zich sterker en meer begrepen voelt, zowel thuis als op school. Zo groeit je kind stap voor stap in zelfvertrouwen en plezier.

Peergroep

Meld je aan voor een plekje op de wachtlijst.
Start peergroep speciaal voor kleuters in 2026.

 

Begeleiding

op maat 

 

Ik geloof dat ieder kind en elk gezin uniek is. Daarom bied ik begeleiding op maat, waarin we gedurende meerdere weken samen aan de slag gaan. Geen losse sessies, maar een samenhangend traject voor jou, je kind en jullie gezin.

In dit traject werken we aan psycho-educatie, mindset en leren leren. Daarnaast besteden we veel aandacht aan veerkracht, vooral bij intense gevoelens die vaak horen bij (hoog)begaafde kinderen.

Ik kijk altijd vanuit een ecologisch perspectief: je kind staat niet op zichzelf, maar maakt deel uit van een gezin, een school en een omgeving. Daarom worden jullie als ouders actief betrokken bij het proces. Zo is de begeleiding niet alleen praktisch, maar ook (emotioneel) ondersteunend en helpend in het dagelijks leven.